Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute

stop ads

De curand am avut o prezentare la Digital Marketing Forum 2016. Mi-a placut foarte mult evenimentul, multimea de participanti si organizarea!

Despre ce am vorbit? Despre faptul ca in pauza publicitara consumatorul face orice altceva in loc sa fie atent la reclame. 8 din 10 schimba canalul TV si aproximativ 60% intra in mod obisnuit pe smartphone sau computer.

In conditiile astea, brandurile sunt intr-un continuu joc de-a v-ati ascunselea cu consumatorii. Iar consumatorii sunt, desigur, cei care se ascund.

Ce poti face pentru a atrage atentia asupra brandului tau, in conditiile in care consumatorul evita reclama ta?

Iata mai jos 6 “take aways” din prezentarea pe care am avut-o, pe care le puteti lua in calcul in strategia voastra de promovare:

In timpul pauzei publicitare consumatorul fuge in mediul digital, utilizand atat smartphone-ul cat si calculatorul (6 din 10 fac asta regulat). Asadar, importanta prezentei in online este nediscutabila!

Pauza publicitara este un moment de relaxare si de cautare a distractiei (7 din 10 sunt pe social media si 5 din 10 se joaca pe telefon sau calculator). Daca esti un brand “fun”, vei avea acces mai usor la consumator.

In timpul pauzei publicitare, consumatorul se axeaza pe propriile nevoi, mananca, fumeaza si cauta gratificarea (5 din 10). Pauza publicitara nu este a brandurilor. Pauza publicitara este pentru consumator. Si este o pauza. Vei avea succes in fata consumatorului printr-un content personalizat si adresat LUI.

In timpul pauzei publicitare, consumatorul comunica cu alti oameni (7 din 10 fac asta in mod obisnuit). In timp ce unele brand-uri investesc mult ca sa apara la TV, brandul tau poate fi mai prezent decat ele in mintea consumatorului daca face parte din conversatie.

Ca sa aiba subiecte de discutie, in timpul pauzei publicitare consumatorul se informeaza. Poti avea vizibilitate in fata lui daca te asociezi cu continutul despre care se informeaza cel mai des: vreme, discount-uri si promotii, sanatate si medicina, sport, bancuri si horoscop, vacante si calatorii.

Chiar daca publicitatea de la televizor de multe ori este un stimul de fundal la care nu suntem atenti sau de care vrem sa fugim, nu o putem evitat tot timpul (de exemplu cand schimbam canalul tv, pe alte posturi sunt tot reclame). In acelasi timp, privitul la televizor este in continuarea activitatea principala de timp liber a romanilor. In aceste conditii, 3 din 10 consumatori au cautat informatii pe smartphone despre produsele pe care le-au vazut la televizor si 4 din 10 pe calculator. Parerea mea este ca, in prezent, e loc si de campanii cross-engagement televizor-online, cu activarea consumatorului prin mesaje pe televizor, care ulterior sa il aduca in online pentru mai multe informatii sau pentru a se continua interactiunea cu el.

Iti prezint mai jos infograficul cu informatiile detaliate din cercetare (si o poza cu mine, hihi 🙂 ).

Multa inspiratie!

Traian Nastase - Digital Marketing Forum 2016

infografic-dmf