Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

origin_4300532112

Inainte de Black Friday 2014, compania noastra, iSense.Solutions a investigat intentiile de cumparare ale consumatorilor. Din studiu a reiesit ca 28% dintre locuitorii din mediul urban intentionau sa faca cumparaturi de Black Friday in timp ce o buna parte dintre ei (54%) erau indecisi (vezi comunicatul aici).

Din punctul meu de vedere, marea batalie intre retaileri s-a dus pentru a convinge persoanele indecise sa cumpere de Black Friday.

Au reusit acest lucru? Nu au reusit? Cum evalueaza consumatorii Black Friday-ul din 2014?

Ei bine, am investigat toate aceste lucruri printr-un alt studiu realizat dupa Black Friday. Rezultatele le prezint in premiera cititorilor acestui blog.

Lectura placuta!

iSense.Solutions: Jumătate dintre  românii din mediul urban a făcut cumpărături de Black Friday

Aproximativ 51% dintre locuitorii din mediul urban au făcut cumpărături de Black Friday, cei mai mulți dintre aceștia afirmând că evenimentul a fost mai reușit decât cel de anul trecut, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.

Telefoanele mobile au avut cel mai mare succes de Black Friday 2014, 13% dintre cumpărători orientându-se către aceste produse. Pe următoarele locuri în topul preferințelor acestora s-au clasat articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte (12%), televizoarele (9%),cărțile (7%), aspiratoarele (5%), tabletele (4,4%) si laptopurile (4.4%).

Inainte de Black Friday, potrivit datelor iSense.Solutions, doar 28% dintre orășeni doreau să achiziționeze produse cu această ocazie, în timp ce 54% erau indeciși și așteptau să vadă promoțiile.

“Este interesant că aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday au făcut asta chiar dacă înainte de eveniment erau indeciși. Astfel, putem spune că retailerii au îndeplinit așteptările românilor sau poate chiar le-au depășit cu ofertele pe care le-au oferit anul acesta de Black Friday, 66% din cumpărători fiind de părere că evenimentul de anul acesta a fost mai reușit decât cel din 2013”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Conform studiului, 7 din 10 cumpărători cred că a meritat să aștepte promoțiile pentru a-și achiziționa produsele dorite. De asemenea, 68% dintre aceștia s-au declarat mulțumiți de nivelul reducerilor,. Totuși, Black Friday 2014 a fost mai puțin apreciat de persoanele din intervalul de vârstă 35-44 de ani, 55% dintre acestea declarându-se nemulțumite de discount-uri și apreciind evenimentul ca fiind sub cel de anul trecut.

„Principalele motive pentru care o mare parte dintre consumatorii indeciși a achiziționat, în cele din urmă, produse de Black Friday au fost atât nivelul reducerilor, cât și durata mai mare a ediției de anul acesta, ceea ce le-a oferit mai mult timp pentru a lua o decizie. Astfel, 87% dintre cumpărători au apreciat faptul că evenimentul s-a desfășurat pe mai multe zile”, a adăugat Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.

Achizițiile de Black Friday s-au desfășurat în special online, 62% dintre cumpărători alegând să profite de promoțiile magazinelor online, în timp ce 28% au preferat magazinele fizice. De asemenea, 10% dintre cumpărători au achiziționat atât din magazinele fizice, cât și de pe internet.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions  în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,9 %, la un nivel de incredere de 95%.

Despre iSense.Solutions

iSense.Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing, comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

photo credit: David Blackwell. via photopin cc

By | 2018-03-25T01:05:56+00:00 December 11th, 2014|Cercetari, Consumatorul modern, Digital si online|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]