Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

cine este consumatorul modern

Scriu pe blog despre consumatorul modern si fac des studii despre el.

Cine este de fapt acest consumator? De ce e important sa il intelegem? Cum face el diferenta?

Consumatorii moderni nu sunt doar tinerii, asa cum am avea tendinta sa credem.

Consumatorul modern este consumatorul adaptat timpurilor noastre. Este consumatorul care s-a adaptat noilor tehnologii, fie ca vorbim de smartphone-uri, internet, tablete sau alte dispozitive. Este consumatorul care traieste alaturi de milioane de branduri care se chinuie sa ii spuna ceva si care, de cele mai multe ori, ii spun (cu sinceritate): “Cumpara te rog de la mine”.

Consumatorul modern a facut trecerea de la nevoile de baza la nevoi mai elevate. Nu se mai multumeste cu putin, sa stie ca primeste un produs si atat. Pentru el, experienta de consum in sine a devenit importanta iar companiile care vor acum sa se diferentieze, pun accent pe o experienta cat mai buna a consumatorului.

S-a obisnuit sa nu se plictiseasca. Intra pe Facebook ca sa isi umple timpul liber. Se uita pe YouTube la filmulete. Este un consumator pe care brandurile se straduie sa il distreze, ca sa ii atraga atentia.

Este tot timpul conectat la informatie. Este ca un fel de “consumator burete” :). Si nu se informeaza printr-un singur canal, ci din mai multe surse media si canale media in paralel. De aceea, brandurile se bucura de mai mult succes cu cat isi diversifica prezenta pe cat mai multe medii.

Deoarece este mai informat, de cele mai multe ori isi cunoaste bine drepturile. Este un “consumator matur“, pe care brandurile trebuie sa il respecte mai mult.

Traieste intr-un ritm rapid. Mult mai rapid. Iar unele companii se folosesc cu succes de “real-time marketing” pentru a se diferentia in fata lui.

E super ocupat. Si cu putina atentie disponibila. In jurul lui sunt multi stimuli si toate companiile se imbulzesc sa ii atraga atentia. Cel mai usor proceseaza informatia vizuala (pentru ca analizatorul vizual cuprinde de o data mai multi stimuli). Si astfel, a aparut noul trend: marketing-ul prin imagini.

Este un consumator mobil. Are un smartphone si se informeaza de pe drum despre locul unde sa manance o pizza sau de unde sa isi cumpere mai ieftin marca de blugi preferati. O companie care nu are acum un site adaptat pentru mobil… a ramas deja mult in urma!

Vrea continut personalizat. Chiar daca nu isi da mereu seama de asta, inconstient aprecieaza orice comunicare personalizata. Iar brandurile “smart” se diferentiaza personalizadu-si continutul in fata lui.

Consumatorul modern, pentru ca de multe ori nu are timp, vrea sa si-l cumpere. Isi ia produse de pe internet ca sa i se livreze acasa, isi angajeaza pe cineva care sa ii faca curat acasa. Cu cat o companie respecta mai mult timpul consumatorului modern, cu atat va fi mai apreciata. Adica, daca iti comanzi o cina la restaurant e mai ok sa o primesti in 15 minute si nu dupa o ora, nu-i asa?

Consumatorul modern a inteles ca tehnologia il ajuta. De aceea, este curios si imbratiseaza cu usurinta. Foloseste UBER si renunta din ce in ce mai mult la serviciile obisnuite de taxi (care din motive evidente, nu ii mai plac). Companiile care experimenteaza in zona digitala, au mai multe sanse de a fi vizibile in fata consumatorului modern.

Loialitatea consumatorului modern fata de o anumita marca este mai scazuta. Doar are mult mai multe optiuni de unde sa aleaga acum. Companiile pot castiga daca se concentreaza in prezent mai mult pe programe de loializare si CRM.

Si desigur, celebra propozitie vehiculata la toate conferintele :): consumatorul modern este la putere! Si poate imediat sa isi exprime prin social media parerea despre branduri si mii de alti consumatori sa il asculte si sa ii viralizeze mesajul.

Cum sa tii pasul cu consumatorul modern? Cum sa faci fata ritmului in care el se transforma? Ei bine, te-ar ajuta:

  • Sa stii mereu care sunt trendurile si cum il influenteaza pe acesta
  • Sa stii mereu ce continut consuma, sa ii cunosti nevoile si interesele pentru a sti unde sa comunici cu el
  • Sa stii cum se raporteaza mai nou la tipul tau de produs

Am tras aer adanc in piept si am scris acest articol dintr-o singura rasuflare :).

Consumatorul modern este cel mai complex. Si este in cel mai complex context in care a fost pana acum un consumator.

Discutia despre el poate dura inca multe ore. Contacteaza-ma sau lasa-mi un comentariu daca vrei sa o continuam.

O zi placuta iti doresc!

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la traian.nastase@isensesolutions.ro.

Leave A Comment