Timp pentru parcurgerea articolului: 4 minute

Sustin cu tarie ca smartphone-urile au un potential fantastic de a influenta viata consumatorului si modul in care brandurile interactioneaza cu consumatorul modern. Am vorbit pana acum despre asta in comunicate de presa, pe blog cat si pe DIGI TV.

In Bucuresti s-a lansat recent aplicatia UBER. Aplicatia UBER poate fi utilizata de soferi sau de catre pasageri. Prin ea, orice sofer poate sa ofere servicii de transport cu masina contra cost, chiar daca nu este taximetrist, iar utilizatorii aplicatiei pot sa calatoreasca oricand cu cei care isi ofera serviciile de transport prin aplicatie. Practic, in acelasi timp cu UBER s-a lansat si un nou sistem de transport.

UBER este o aplicatie care s-a bucurat de mult succes in alte tari, dar a nascut si multe controverse. Este exact exemplul de aplicatie care “schimba lucrurile” si arata cat de mult tehnologia ne poate influenta. Ea ofera o alternativa serviciilor de taximetrie si mai mult control si libertate consumatorului pentru a-si alege serviciile preferate.

Pentru ca noi la iSense.Solutions suntem interesati de tot ce influenteaza consumatorul modern, la o saptamana dupa lansarea UBER in Romania am decis sa facem publice o serie de date despre cum aplicatia UBER este primita de utilizatorii de la noi din tara.

Cu siguranta exista multa deschidere iar, cel putin la inceput, consumatorii sunt interesati sa incerce aceasta aplicatie.

Cum va influenta UBER serviciile existente de taximetrie si cum va schimba viata consumatorului modern de la noi din tara? Cred ca vom afla destul de repede, deoarece in ce priveste tehnologia lucrurile pana la urma stau foarte simplu: au sau nu un impact rapid si major.

Mai jos va prezint datele comunicatului ce va fi emis astazi in presa de iSense.Solutions. Cititorii acestui blog au acces la el in premiera.

Va doresc lectura placuta!

***

 Românii, deschiși la alternative în transportul urban – 73% ar utiliza aplicația Uber

București, 4 martie 2015: Deși doar 14% dintre români au auzit până acum de aplicația pentru smartphone Uber, 88% consideră conceptul aplicației util și 73% sunt dispuși să o utilizeze, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.

Uber reprezintă o platformă care conectează pasagerii cu șoferii care doresc să împartă costurile călătoriilor, oferind astfel o alternativă la serviciile de taxi. Acest concept pare pe gustul românilor, întrucât, după ce le-a fost prezentat respondenților, 85,5% dintre ei au afirmat că le place ideea, 60% consideră că aplicația este pentru oameni ca ei și 83% ar recomanda-o și altor persoane.

Totuși, deși Uber se adresează atât pasagerilor, cât și șoferilor, doar 18% dintre respondenții studiului au afirmat că ar utiliza aplicația doar ca șoferi, în timp ce aproape 28% sunt dispuși să o folosească din postura de pasageri. Există și un procent de 27% care a afirmat că ar utiliza aplicația și ca șofer, și ca pasager.

„Șoferii români sunt deschiși către inovație, însă rămân puțin reticenți în ceea ce privește transportul persoanelor necunoscute în mașina proprie. Totuși, această mentalitate începe să se schimbe treptat, datorită influențelor din Occident, unde oamenii utilizează în mod frecvent astfel de practici”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Studiul arată că femeile ar utiliza aplicația Uber mai degrabă ca pasageri (33,8%), decât ca șoferi (9,2%), în timp ce bărbații sunt mai deschiși să devină șoferi Uber (26,6%) decât pasageri (21,7%).

Până în prezent, aplicațiile de acest gen din România s-au concentrat pe comenzile la taxi. Cea mai populară astfel de aplicație pentru smartphone este Speed Taxi, 10% dintre români afirmând că o folosesc, în timp ce 40% au auzit de ea, deși nu o utilizează. Clasamentul este urmat de aplicațiile Meridian Taxi (6,6% o utilizează, 29% doar au auzit de ea), Cris Taxi (5% / 22%), Star Taxi (3,6% / 21%) și Clever Taxi (3% / 28%).

„Aplicațiile de taxi pentru smartphone, fie că sunt operate de o anumită firmă, fie că reunesc mai mulți furnizori, au o popularitate din ce în ce mai mare în România, în special în București, ceea ce întărește ideea că românii sunt deschiși către tehnologie și inovație. Rămâne de văzut câți dintre bucureșteni vor încerca o alternativa la taxi prin aplicația Uber și o vor utiliza în mod frecvent fie ca șoferi, fie ca pasageri”, a adăugat Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense.Solutions

iSense.Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.