Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

copiii influenta cumparare
De ce brandurile ar trebui sa se preocupe despre ce cred copiii despre ele?

Cat de mult au ajuns sa influenteze copiii deciziile de cumparare ale parintilor?

Ca sa punem putin lucrurile in context…

Copiii sunt irezistibili si foarte dragalasi. Hai, recunoaste, iti place sa te uiti la un bebelus atunci cand il vezi! De fapt, ca sa o luam stiintific, evolutia i-a facut pe bebelusi atat de dragalasi pentru a le trezi celor din jur placere si instinctul de grija. Ei, prin simpla lor prezenta, ne transmit inconstient: sunt aici, fii atent la ce iti transmit, ai grija de mine!

Apoi, cand mai cresc putin, copiii nu mai primesc nuieluse cadou de la mosi dubiosi (mos Nicolae cu mesajele lui agresive s-a demodat!). De fapt, un studiu facut recent in US a aratat ca 83% dintre parintii din vremurile noastre il considera pe copilul lor cel mai bun prieten. Iar schimbarile astea de mentalitate se traduc, in ce ne priveste pe noi, intr-o mai mare deschidere catre dialog cu copiii.

Si ca sa nu uitam, familia din zilele noastre s-a schimbat. Mamele muncesc cot la cot cu tatii si timpul lor este limitat. Copilul, in schimb, este cel care are mai mult timp si, datorita internetului si social media, are acum mai mult acces decat oricand la informatie.

Si cat de mult se informeaza!

Conform ultimului studiu BOLD, realizat de iSense Solutions in colaborare cu Profero si MullenLowe, cifrele arata cam asa:

  • Aproape toti adolescentii intre 14-16 ani sunt conectati permanent la internet, de pe smartphone
  • 8 din 10 adolescenti intra pe retelele de socializare
  • 6 din 10 urmaresc ce posteaza brandurile
  • 86% sint expusi la reclame pe YouTube, 65% pe Facebook si 56% pe alte site-uri
  • 53% se uita online la tutoriale si invata lucruri practice despre branduri si produse

Cat de mult reusesc ei apoi sa ii convinga pe parinti? Tot parintii au marturisit:

  • 71% si-au intrebat copilul ce produse sa cumpere si…
  • 57% ii considera pe copii foarte persuasivi!

Acum… sincer. Credeai ca micutii sunt de ignorat? Mai gandeste-te! 🙂