Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

large__16088955068

Sunt sigur ca iti place muzica. Ai un stil care iti place mai mult, poate o formatie sau un cantaret preferat.

Si nu-i asa ca ti s-a intamplat sa te simti atat de energizat incat sa bati ritmul din picior sau sa te treaca un fior atunci cand ai ascultat o melodie mai sensibila?

Si poate o sa ma crezi cand iti spun ca, oamenii de marketing priceputi folosesc cu succes muzica in magazine si alte locuri pentru a te face sa cumperi mai multe produse si sa platesti mai multi bani. Pentru ca muzica… te influenteaza mai mult decat crezi.

Nu esti foarte convins(a)? Ei bine, am adunat pentru tine o serie de cercetari ca sa iti demonstreze:

Muzica lenta te determina sa stai semnificativ mai mult in magazin si sa cumperi cu 32% mai multe produse. Pe langa asta, daca esti intr-un restaurant, muzica lenta te determina sa platesti mai multi bani pe alcool si mancare, in timp ce muzica cu tempo mai rapid te face sa mananci mai repede (sursa).

Muzica data mai incet determina consumatorul sa stea mai mult timp in magazin, in timp ce muzica data tare il determina sa stea mai putin. Exceptie fac tinerii, care tind sa stea mai mult in magazin daca muzica este mai tare. Femeile evalueaza ca a trecut mai putin timp atunci cand muzica este la un volum mai ridicat (surse 12).

Prin tipul de muzica se pot influenta chiar tipurile de bunuri pe care le cumparam. O cercetare a aratat ca atunci cand intr-un magazin de vinuri s-au pus melodii clasice in locul melodiilor din Top 40 muzica pop, cumparatorii au ales mai mult sticlele mai scumpe. De asemenea, in timpul sarbatorilor de Craciun, cumparatorii cumpara mai multe cadouri tematice atunci cand in magazine se aude muzica specifica sarbatorilor (sursa).

Chiar si consumatorii recunosc ca muzica ii influenteaza. Cei care au participat la un studiu au recunoscut ca atunci cand intr-un magazin se difuzeaza muzica pe care ei o apreciaza, 35% stau mai mult, 31% il reviziteaza, 21% il recomanda altor persoane, 14% cumpara mai mult.

Sa nu uitam ca, un marketing prin muzica bine pus la punct, poate ajuta o companie sa se diferentieze mai bine si sa ofere o experienta de calitate consumatorului. Si cum spuneam intr-un alt articol, experienta e importanta ca sa faci consumatorul sa plateasca mai mult.

Just press PLAY!