Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

La Banking Innovation Lab 2018 am avut o prezentare despre asteptarile romanilor de la o “banca moderna”. Cred ca a fost una dintre cele mai interesante prezentari de anul acesta. Si asta dintr-un motiv simplu: rezultatele studiului pe care l-am prezentat cumva m-au surprins si pe mine :).

O banca moderna nu inseamna in primul rand tehnologie, ci alte lucruri sunt importante pentru consumator. Am discutat despre asteptarile romanilor de la o “banca moderna” intr-un panel alaturi de Florin Danescu (Presedinte Asociatia Romana a Bancilor) si Ruxandra Avram (Banca Nationala a Romaniei). Sinteza prezentarii v-o prezint si voua in articolul de mai jos. Lectura placuta!

***

O banca moderna este o banca de care scapi repede

Consumatorul zilelor noastre este din ce in ce mai ocupat si are din ce in ce mai putin timp liber. De aceea, poate deloc surprinzator, cand vine vorba de ce anume inteleg romanii printr-o “banca moderna”, acestia nu se gandesc in primul rand la tehnologie.

Si tehnologia este importanta, dar pe primul loc pentru consumatori atunci cand se gandesc la o banca moderna sta usurinta in utilizarea serviciilor ei (80%).

Tot mai importanta decat tehnologia in ceea ce priveste perceptia asupra bancilor moderne este viteza cu care o banca iti rezolva problema sau iti raspunde la solicitari. Conform datelor de cercetare, aproape jumatate dintre consumatorii din Romania isi doresc un raspuns de la un brand aproape instant dupa ce il contacteaza, iar 9 din 10 consumatori se asteapta la un raspuns in aceeasi zi. In conditiile acestea, o banca moderna este asociata cu o banca rapida (76%).

In completare, consumatorii se asteapta ca o banca moderna fie mereu acolo, disponibila si accesibila pentru ei si sa ofere servicii de suport 24 din 24 de ore (73%), precum si o retea vasta de bancomate (59%).

Tehnologia in banking are rolul sa ajute clientii bancilor sa isi indeplineasca nevoile de rapiditate, accesibilitate si de usurinta in utilizare. De aceea, de la o banca moderna clientii isi doresc: o aplicatie pentru mobil (60%) – pentru a avea acces la servicii de oriunde si oricand, posibilitatea de a plati contactless (59%) – chiar si cele cateva secunde economisite cand nu mai introduci card-ul in POS sunt apreciate, posibilitatea de a contracta servicii online (53%), posibilitatea de a-si schimba singuri setarile de securitate la card (47%), plati automate prin direct debit (47%), posibilitatea de a realiza schimbul valutar online (43%), self banking (42%), posibilitatea de a salva platile realizate pentru a se repeta ulterior (38%).

Nu in ultimul rand, bancile moderne trebuie sa fie atente cu buzunarul clientilor lor. 69% dintre romani considera ca bancile moderne nu ar trebui sa aiba comisione, in timp ce 59% le asociaza cu oferte si discounturi pentru clienti si 51% cu posibilitatea de a economisi o suma de bani la fiecare tranzactie.

Exista o nisa importanta de consumatori care considera ca o banca moderna ar trebui sa ofere si servicii personalizate de suport, prin: statistici cu cheltuielile avute pentru o evidenta mai buna a acestora (38%), consultant bancar personal (36%), asistent de suport virtual (33%).

Cu o banca moderna ne intalnim cu usurinta, schimbam doua vorbe, facem cateva tranzactii avantajoase pentru noi si apoi ne despartim in viteza. Ce ingredient ne mai trebuie? Ne spune tot consumatorul cand asociaza bancile moderne cu securitate (73%) si transparenta (64%). Cu alte cuvinte, totul se naruie in relatia cu cei care ne gestioneaza banii si nu ii mai percepem ca fiind in pas cu vremurile moderne daca lipseste ingredientul cheie: increderea.

Datele de cercetare mentionate in articol au fost obtinute in urma unui studiu desfasurat de iSense Solutions, avand ca tema de cercetare bancile moderne. Studiul a fost realizat online, pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Articol aparut initial pe bankingnews.ro.

By |2018-11-06T09:52:20+00:00October 24th, 2018|Consumatorul modern, Digital si online|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la traian.nastase@isensesolutions.ro.

Leave A Comment