Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute

adaptabilitatea in business

Imi amintesc si acum privirea din ochii ei, usor nelamurita, usor furioasa, usor cu zambetul pe buze, pentru ca se intampla a doua oara intr-o saptamana.

Da, o comisesem din nou.

Am zis ca vom face asa pe proiectul asta. Si… acum m-am razgandit si am decis altceva.

Ciudat pentru un manager – ai putea spune. Nimic mai potrivit pentru un manager modern – iti zic eu.

Vedeti voi…

  • Ieri, Nokia era leader de piata. Si a crezut ca va ramane asa. Astazi consumatorul foloseste alte telefoane cu touch screen.
  • Ieri cumparam aparate foto. Astazi facem poze cu telefonul.
  • Ieri faceam jogging. Astazi alergam dupa pokemoni :).

Singurul lucru predictibil in business este astazi schimbarea. Iar in loc sa devina foarte bune la un anumit lucru, companiile ar trebui sa devina foarte bune la a invata cum sa faca constant lucruri noi. Si sa faca asta rapid.

Ce decizii ai luat ieri, astazi pot sa iti aduca pierdere. Ce ai considerat ca se va intampla pe piata un urmatorul an, acum este dat total peste cap de actiunile competitiei.

Sa te razgandesti inseamna de fapt sa evaluezi situatia si sa fii adaptabil. Sa ai curajul sa lasi mandria si rigiditatea la o parte si sa actionezi rapid, inteligent si flexibil.

In business, cateva lucruri ajuta companiile sa se razgandeasca mai usor si sa se adapteze mai repede:

  • Informatiile, atat despre industria ta cat si despre celelalte industrii si ultimele trend-uri. Acum, mai mult decat oricand, ce se intampla intr-o industrie poate influenta si alte industrii (un exemplu foarte bun sunt smartphone-urile, care practic au schimbat modul in care facem cumparaturi de orice fel de produse).
  • O comunicare foarte eficienta. Pentru a comunica schimbarile care apar mereu in interiorul echipei.
  • Mai putina rigiditate si mai multa toleranta la schimbare. O intreaga cultura organizationala trebuie sa incurajeze adaptabilitatea. Pornind de la management si terminand cu procedurile de lucru.
  • Oameni inteligenti, curajosi si orientati spre rezultate. Pentru a lua informatiile, a le transforma in actiuni concrete de business si pentru a experimenta.
  • Toleranta la greseli. Pentru ca atunci cand experimentezi des cu ceva nou, exista sansa sa o si dai in bara.
  • Un buget flexibil, care sa poate fi realocat in functie de schimbarile care apar.

Nu supravietuieste cel mai puternic. Ci acela care este cel mai adaptabil. A zis-o un tip. Darwin. In evolutia speciilor.

Cumva, am reusit sa ajungem “back to the basics” in lupta pentru supravietuire.

Cred ca si eu si voi suntem curiosi sa vedem ce specii vor supravietui  🙂