Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

transparenta

Stirile false sunt astazi un fenomen. Se stie ca ele au influentat alegerile in US, ca sunt folosite de trusturi media ca sa atraga atentia, de politicieni ca sa obtina beneficii sau de branduri ca sa isi discrediteze competitia sau sa isi promoveze propriile produse.

De ce functioneaza stirile false? Pentru ca acum consumatorul modern traieste intr-un ritm in care are mai putin timp sa verifice informatiile din jurul lui. In Romania, 9 din 10 consumatori au spus ca li s-a intamplat ca o stire pe care o considerau initial ADEVARATA, s-a dovedit sa fie FALSA si doar jumatate dintre romani verifica daca o stire pe care o impartasesc este adevarata. Sursa: iSense Solutions.

Pentru ca minciuna a devenit atat de populara, consumatorul a inceput sa constientizeze fenomenul si sa isi puna intrebari. El a inceput sa isi dezvolte o contra reactie si sa aprecieze mai mult adevarul despre lucrurile din jurul lui.

Practic, asa a aparut “truthfulness” – un nou trend in ce priveste psihologia abordarii consumatorului.

Cu ne ne ajuta sa stim asta acum? Ei bine… in ziua de astazi brandurile care arata maxim de transparenta si promoveaza in comunicare adevarul despre ele si produsele lor vor atrage mai mult atentia si vor avea un impact mult mai mare in mintea consumatorului.

Mai jos va las si 2 exemple pentru inspiratie:

1) Patagonia
Printr-o harta interactiva, brandul de haine le permite vizitatorilor sa vada locatia fabricilor lor pe intreg globul. Accesand fiecare centru, compania este foarte transparenta si ofera informatii detaliate despre de cat timp lucreaza o anumita fabrica cu Patagonia, numarul de angajati si raportul de barbati/femei, limbile vorbite si produsele confectionate acolo.

Site-ul poate fi accesat aici.

2) McDonald’s: Addressing rumors by sharing facts

Una dintre cele mai cunoscute campanii de transparenta este cea a McDonalds, prin care si-au propus sa contracareze zvonurile despre produsele lor. McDonald’s Canada le-a oferit consumatorilor posibilitatea de a pune public orice intrebare despre produsele lor si ulterior le-au raspuns. Atentia oferita campaniei a fost mare: peste 3,8 milioane de vizitatori si peste 42.000 de intrebari puse.
Site-ul campaniei este aici.

transparenta, stiri false