Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute

traditii nostalgie marketing

66% dintre consumatorii din Romania afirma ca se simt mai apropiati de marcile care se inspira din traditii, dar reusesc sa fie moderne in acelasi timp.

86% sunt de parere ca, indiferent daca traim intr-o lume moderna, traditiile si cultura din care fac parte sunt importante.

Oare ce se afla in spatele acestor cifre cand vorbim despre consumatorii din Romania? Ei bine…

Atunci cand vorbesc cu consumatorii, brandurile o fac mereu mijlocit de cultura si traditiile in care consumatorul traieste.

In acelasi timp, sa nu uitam ca in contextul modern lucrurile se intampla foarte rapid si, uneori, simtim ca “ne pierdem”. De aceea, atunci cand un brand apeleaza la traditii, satisface cateva nevoi importante ale consumatorului si anume:

  • nevoia de a avea niste puncte de referinta
  • de stabilitate
  • apartenenta
  • incredere

Cum ne spunea in focus group-uri o participanta:

Mi-ar placea ca brandurile moderne sa ne duca putin inapoi in trecut si sa ne aduca aminte de anumite parti mici din viata fiecaruia dintre noi:

prima zi de scoala,
prima oara cand am luat un 4 🙂
Sa simti ca reclama este parte din tine, fara ea esti incomplet

(preluat cu acord)

Am observat de asemenea ca in spatele apelarii la trecut si traditii, la romani exista si un puternic sentiment de nostalgie.

Stim ca si in serile reci oamenii sunt nostalgici pentru a-si tine de cald, la propriu :). Ce altceva au mai aratat cercetarile despre nostalgie?

  • in ce priveste vanzarile, oameni cheltuiesc mai usor banii cand vad o reclama nostalgica
  • cotracareaza sentimentele de singuratate, anxietate, plictiseala si face oamenii mai toleranti
  • cuplurile sunt mai fericite cand impartasesc momente nostalgice
  • s-a dovedit ca nostalgia apare si atunci cand cineva trece prin momente mai dificile, pentru a-l ajuta sa le faca mai bine fata. Sa treaca romanii printr-o perioada dificila si din cauza asta sa fie mai nostalgici? Va las aici sa raspundeti voi…

Repet cifra de la inceput: 66% dintre consumatorii din Romania afirma ca se simt mai apropiati de marcile care se inspira din traditii, dar reusesc sa fie moderne in acelasi timp. Asadar, nu e suficient sa apelam la lucrurile din trecut cand comunicam cu consumatorii. Ci trebuie sa adaugam si “a touch of modernism” si sa le adaptam provocarilor prezentului.


Articole cu informatii suplimentare:
https://www.searchenginejournal.com/nostalgia-marketing-works/134771/
http://www.bbc.com/news/education-28442793

Datele fac parte din iSense Modern Consumer Tracker si le-am prezentat in premiera la Digital Marketing Forum 2018.

By | 2018-03-31T09:38:28+00:00 March 23rd, 2018|Consumatorul modern|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]