Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

Simplitatea in afaceri

Am prieteni care lucreaza in corporatii si uneori evita sa isi schimbe un furnizor de servicii pentru ca procedura interna este prea complicata. Da, pe bune!

Am prieteni care imi povestesc 2 ore despre cea mai faina idee de afacere pe care o au. Totul este structurat, extrem de detaliat si complex. Sunt niste Asi! Dar nu stiu cu ce sa inceapa prima data si sunt descurajati de cat de multe implica planul lor si cat de complicat este.

Consideram ca simplitatea este plictisitoare, lipsita de atractivitate, “not cool” si ca lucrurile complicate sunt de admirat. Insa, chiar un tip talentat, Leonardo da Vinci ne-a contrazis mai demult si ne-a zis ca simplitatea este sofisticarea suprema“.

Din punct de vedere business, simplitatea:

  • Iti ofera claritate. Dupa ce dai la o parte tot ce nu este relevant, vezi lucrurile cu adevarat importante
  • Te ajuta sa te concentrezi. Lucrurile complicate cresc sansele de a-ti pierde atentia in detalii neimportante
  • Te face mai eficient(a). Pentru ca te ocupi de ce conteaza si ce aduce beneficii cu adevarat
  • Te ajuta sa reactionezi mai rapid
  • Iti ofera mai mult timp
  • Si, poate cel mai important, simplitatea te ajuta sa iei decizii mai bune. Pentru ca ai timp si te concentrezi pe ce conteaza.

Steve Jobs stia el ce stia cand a zis-o:

“That’s been one of my mantras — focus and simplicity. Simple can be harder than complex: You have to work hard to get your thinking clean to make it simple. But it’s worth it in the end because once you get there, you can move mountains.

E simplu ce avem de facut, nu? 🙂