Timp pentru parcurgerea articolului: 4 minute

tineri loc munca

Sunt oare tinerii de astazi asa cum mi-i prezinta majoritatea managerilor cu care ma intalnesc: cu capul in nori, neseriosi, cu pretentii si neimplicati la job?

Sau sunt ei oare cum eram si noi cand eram de varsta lor: usor dezorientati pentru ca nu stiam exact ce vrem, nu stiam ce responsabilitati implica un job si ne consideram buricul pamantului pentru ca, pentru parinti, majoritatea asta si eram inainte sa incepem sa lucram?

Acum 2 zile, in fata mea, un taxi a oprit la stop langa o statie de autobuz. Pasagerul a deschis usa si a aruncat pe jos o sticla de plastic. Un tanar, cam de 19 ani, care statea in statie, s-a aplecat, a ridicat sticla, a deschis usa taxiului si i-a dat-o inapoi celui care o aruncase pe jos. Degeaba a inceput sa comenteze pasagerul din taxi. Toata lumea din statie era mandra de tanar si ii lua apararea. Mi-a placut atat de tare faza ca fara nicio retinere, daca era cazul, ieseam si eu din masina in apararea tanarului. Magarul din taxi si-a luat sticla inapoi si a plecat mai departe.

Pentru ca tinerii sunt mereu surprinzatori, pentru ca nu am stiut sa ii ascultam suficient pana acum, pentru ca pentru angajatori ei sunt niste extrateresti, pentru ca toti angajatorii au nevoie de insight-uri despre cum sa atraga, pastreze si motiveze tinerii la locul de munca, am realizat o cercetare detaliata despre cum sunt tinerii la locul de munca si ce isi doresc de la el – o cercetare iSense Solutions, alaturi de Lowe Group si cu sustinerea Golin.

Asadar, direct din cadrul conferintelor BOLD – Uncomfortably Insightful – imi place la nebunie cum suna :), iti prezint mai jos 8 strategii ca sa atragi, motivezi si pastrezi tinerii in compania ta.

Number one: Pregatiti un plan de cariera pentru tineri si comunicati-le clar acest plan.

Tinerii de 18-25 ani care isi doresc o cariera la actualul loc de munca, doresc asta pentru ca stiu ca au posibilitati de promovare in cadrul companiei (64% dintre tineri vs. 33% total angajati).

De asemenea, cand cauta un job nou, tinerii se uita semnificativ mai mult la posibilitatile de promovare din cadrul companiei (75% vs. 65% total angajati).

2) Oferiti tinerilor cresteri salariale mai dese si mai consistente.

56% dintre tinerii angajati cu varste intre 18-25 ani au avut cresteri salariale in ultimul an. Acestea au fost de in medie de 364 ron (vs. 286 ron pentru total angajati).

Tinerii sunt de asemenea mai nerabdatori sa fie promovati. Ei considera ca ar trebui sa fie promovati la fiecare 12 luni, in timp ce la nivelul tuturor angajatilor, intervalulul considerat potrivit pentru a fi promovati este de 25 luni.

Poate mai e util sa stiti ca tinerii de 18-25 ani au acum un salariu mediu net de 1388 ron vs. 1977 ron total angajati.

3) Oferiti-le oportunitati pentru a socializa mai mult la locul de munca, teambuilding-uri, evenimente de grup. Incurajati comunicarea informala.

Locul de munca a devenit un loc pentru tineri unde sa socializeze si sa isi faca prieteni, inlocuind chiar socializarea din viata personala. 80% dintre tinerii de 18-25 ani au spus ca sunt sociabili la birou (vs. 71% total angajati) in timp ce mai putini au spus ca sunt sociabili si in viata de zi cu zi (67% dintre tineri vs. 71% total angajati). De asemenea, de la fostul loc de munca, le lipsesc semnificativ mai mult colegii (34% vs. 28% total angajati), de care s-au atasat asadar mai mult.

4) Implicati mai des tinerii in sarcini creative si care implica lucrul in echipa.

Pe de o parte, asa cum spuneam – tinerilor le place sa socializeze mai des. Pe de alta parte, au nevoie de lucru in echipa pentru a invata cat mai multe de la ceilalti. 34% dintre tinerii de 18-25 ani versus 26% total angajati sunt implicati in sarcini creative la birou si 48% versus 38% total angajati lucreaza in echipa.

5) Raspundeti spiritului antreprenorial al tinerilor si dorintei lor de libertate.

Oferiti-le oportunitatea de a avea mici proiecte pe care sa le coordoneze si pentru care sa ia decizii, mai mult credit si timp pe care sa il aloce propriilor idei prin care pot imbunatati compania in care lucreaza.

Asta pentru ca, tinerii isi doresc semnificativ mai mult sa aiba propria afacere (32% vs. 23% total angajati) si sa aiba o pozitie de management (29% vs. 22% total angajati).

6) Acordati atentie comportamentului managerului in relatia cu tinerii.

Tinerii se ataseaza mai mult de managerii lor (pentru 22% dintre tineri de la fostul loc de munca le lipseste seful, vs. 16% total angajati).

De asemenea, e bine sa mentionam tot aici ca tinerii apreciaza sentimentul de egalitate cu superiorii la locul de munca actual (56% tineri vs. 42% total angajati), competenta lor (54% vs. 42% total angajati) si flexibilitatea superiorilor in relatia cu ei (44% vs. 35%).

7) Oferiti-le programe de internship pentru a-i familiariza cu compania si sarcinile pe care le au de facut.

Tinerii sunt obisnuiti cu astfel de stagii si apeleaza la ele proactiv. 51% dintre tinerii care lucreaza au facut pana acum internship-uri (versus 37% total angajati) si 49% au facut voluntariat (versus 26% total angajati).

8) Acordati mai multa atentie brandului de angajator si brandului personal al managerilor companiei.

Tinerii obisnuiesc sa se informeze semnificativ mai mult direct de pe site-urile companiilor despre pozitiile existente (24% 18-25 ani vs. 14% total angajati). De asemenea, ei cauta activ online informatii despre cei care le vor fi manageri precum si despre reputatia companiei.

Parerea mea sincera despre tineri?

Cred ca au potential. Cred ca sunt mult mai bine informati. Pot sa evalueaze mai bine ce este ok si ce este non-ok. Cred ca au fost usor traumatizati pentru ca au prins criza financiara, dar cred ca s-au adaptat. Vor mai mult respect si sincer, cred ca e ok sa li se arate mai mult respect. Sunt imaturi, pentru ca na, asa sunt tinerii. Si frumusetea vine pe parcurs, cu cat capata mai multa experienta si se maturizeaza mai mult.

Astia micii or sa ne plateasca pensia. Dar cat anume or sa vrea sa contribuie, va depinde de cum vom sti noi insine sa ne purtam cu ei si sa le castigam respectul.

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]