Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute

woman in desperate and anxiety sitting alone

I-am analizat deseori in cercetări pe tineri – vezi articolele de aici (Psihologia generatiei Z), aici (Cum sa angajezi si sa motivezi tinerii) și aici (Cumparaturile generatiei Z) – și mereu ne-a plăcut ce am descoperit la ei. 

In timpul pandemiei, lucrurile au fost insa mai dificile pentru ei. Foarte dornici de interacțiune socială, tinerii au fost loviți în pandemie de izolare. Timizi pana când încep sa aibă propriile realizări, au fost privați de posibilitățile de a se exprima în mediul școlar sau la primele job-uri. Visători, au intrat pentru o perioada într-un vis mai urat

Conform datelor de cercetare iSense Solutions, tinerii intre 18-29 ani au fost semnificativ mai impactati de criza de coronavirus:

  • 48% dintre ei au resimtit in timpul pandemiei anxietate (vs. 38% total populatie mediul urban)
  • 55% oboseala (vs. 41% total populatie mediul urban)
  • 55% au mancat mai prost (vs. 30% total populatie mediul urban), 
  • 76% si-au deteriorat rutina legata de miscare (vs. 54% total populatie mediul urban)

Ne-a atras atenția în primul rând modul în care pandemia ne-a afectat viața de adulți și ne-am temut pentru sănătatea seniorilor. Pentru ca boala covid-19 nu afecta așa mult tinerii, ne-am gândit mai putin la efectele pandemiei pentru ei. 

Din păcate, după cum vedem, se pare ca pandemia și-a lăsat vizibil amprenta asupra tinerilor.

Fie ca suntem parinti, profesori sau branduri implicate social, acum este un moment mai bun ca niciodată sa fim alături de tineri și sa ii ajutam sa depășească acest moment delicat. Câteva dintre zonele în care putem da o mana de ajutor, sunt:

  • Readaptarea tinerilor în colectiv după perioadele de izolare și de evitarea a contactelor umane
  • Facilitarea comunicării între tineri 
  • Încurajarea propriilor talente și facilitarea exprimării lor pentru a le creste increderea in sine
  • Comunicarea către tineri a necesității revenirii la un stil de viață sănătos și facilitarea acestuia
  • Consiliere pentru reducerea anxietății, ajutarea lor pentru a se deconecta mai mult și a se relaxa
  • Ajutarea elevilor pentru reducerea pierderilor educaționale datorită școlii online

Cateva exemple de cum brandurile au venit cu solutii la nevoile de mai sus:

Nike si-a implicat sportivii contractati in diferite tutoriale, provocari si ore live de antrenament transmise online, pentru a incuraja oamenii sa faca mai multa miscare:

Nike has used its network of professional and amateur athletes in challenges tutorials and live workout classes.

Netflix a lansat pe propriul canal de Instagram (intens folosit de tineri) mai multe materiale care abordeaza cum sa ai grija de propria sanatate mintala in timpul pandemiei:

Universitatea din Melbourne a realizat o platforma cu o serie de filmulete amunzante, prin care a atras atentia tinerilor si i-a informat pe mai multe teme legate de Coronavirus:

Acum, cand stresul si necunoscutele pandemiei ne-au facut sa ne concentram atentia in mai multe directii, este mai important ca niciodata sa fim atenti la cei impactati cel mai mult psihologic: tinerii.

* Studiul iSense Solutions este reprezentativ pentru persoanele din mediul urban cu vârsta între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet, având 500 de interviuri online, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%. Datele au fost culese în luna februarie 2021.
** Photo by Alex Green on Pexels.com.