Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

gamificare

Continui seria de trenduri care influenteaza comportamentul consumatorului in 2019 inceputa in articolul precedent, cu alte trei trenduri care am observat noi, in iSense Solutions, ca se manifesta puternic acum. Deci, pe langa nerabdare, minimalism si fuga de branduri, adaugam:

  • responsabilitatea consumatorului
  • gamificarea
  • si brandurile prietene cu tehnologia

Un consumator mai responsabil

Din dorinta de a-si creste calitatea vietii, consumatorul este acum mai atent nu doar la propria viata ci si la impactul pe care actiunile lui il au asupra mediului inconjurator.

  • Semnificativ mai multi consumatori refolosesc pungile de la magazin (80% in 2019 vs. 74% in 2018)
  • Semnificativ mai multi consumatori au reciclat (58% in 2019 vs. 51% in 2018)
  • 28% cu cumparat produse de la companiile care se implica in protejarea mediului, tendinta fiind semnificativ mai mare in cazul tinerilor de 18-23 ani (41%).

Marketing tips: faceti reciclarea mai facila pentru consumatori, ajutati la constientizarea risipei alimentare, pozitionati-va ca un brand responsabil, atent la mediul inconjurator.

Gamificarea

  • Semnificativ mai multi consumatori vor ca brandurile sa ii binedispuna (71% in 2018 vs. 77% in 2019) si…
  • semnificativ mai multi ar alege un brand care ii binedispune in 2019 (84% in 2019 vs. 79% in 2018), procentul fiind semnificativ mai mare in 2019 pentru tinerii de 18-23 ani (88%).

Referitor la tineri (18-23 ani), 5 din 10 au o parere mai buna despre un brand non conformist (versus 3 din 10 total consumatori).

Consumatorul zilelor noastre s-a obisnuit sa nu se mai plictiseasca. De asemenea, sunt de parere ca putem corela informatia cu informatia din trendurile mentionate in articolul precedent: “minimalism”, “chiar aici chiar acum” si “escapism” si putem considera ca acum consumatorul isi ia viata inapoi si vrea sa se simta bine in pielea lui. 

Am anticipat acum ceva vreme ca gamificarea va fi pe val si am explicat motivele pentru aceasta. Mai multe detalii poti citi in acest articol de pe blog: Consumatorul si brandurile ar trebui sa se joace mai mult. Despre gamification

Marketing tips: implicati consumatorul cat mai mult, facilitati interactiunea cu el, fiti un brand “fun”. 

Brands friends with technology.

Tehnologia in viata consumatorului are rolul sa ii usureze viata si sa il faca sa se simta mai bine. 

58% considera utila realitatea augmentata in interactiunea cu un brand.

Consumatorii ar folosi realitatea augmentata pentru:

  • alegerea destinatiei de vacanta (60%)
  • alegerea unei locuinte care este in stadiu de proiect (51%)
  • alegerea unui spital/clinica inainte de contractare (45%)
  • alegerea mobilei (45%)
  • vizionarea locurilor din care vin produsele (43%)
  • alegerea unei masini (35%)

Procentul celor care au folosit aplicatiile de cautare vocala pe smartphone a crescut semnificativ in 2019 vs. 2018 (51% vs. 38%) iar dintre cei care le-au folosit, semnificativ mai multi le considera utile (88% in 2019 vs. 79% in 2018).

Consumatorii ar folosi o aplicatie vocala cel mai mult pentru:

  • informatii (58%)
  • activitati in gospodarie precum aprinderea/stingerea luminii sau a televizorului (54%)
  • pornirea anumitor aplicatii (45%)
  • pentru conversatii (29%)
  • pentru cumpararea anumitor produse (17%).

Marketing tips: nu utilizati tehnologia de dragul tehnologiei, ci utilizati-o pentru a-i usura viata consumatorului. Creati engagement in moduri interactive si distractive pentru consumatori. Implicati consumatorul, interacti cu el. Gamification si interactivity pot fi o modalitate prin care brandurile sa atraga atentia si, in acelasi timp, sa isi arate utilitatea.

La împlinirea a 5 ani pe piața de cercetare din România, compania iSense Solutions a dezvăluit, în exclusivitate, care sunt tendințele ce vor influența viața și alegerile consumatorilor din România în 2019. Prezentarea analizei trendurilor a avut loc în cadrul unui eveniment aniversar, dedicat clienților și partenerilor companiei.

Anual, iSense Solutions monitorizeaza peste 25 de trenduri in ce priveste comportamentul consumatorului din Romania.

Datele sunt culese in ianuarie 2019, cercetarea fiind realizata online pe 1011 respondenti si este reprezentativa pentru mediul urban din Romania, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de incredere de 95%. Pentru identificarea trendurilor, datele sunt comparate cu cercetari similare realizate intre anii 2014-2018.