Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

quatro-ases-de-baralho

267 de directori generali de companii din Romania au stat de vorba cu noi si ne-au spus ce modalitati de promovare si vanzare i-au ajutat cel mai mult ca sa isi creasca business-ul.

Cercetarea realizata de iSense Solutions am prezentat-o de curand la Zilele Biz 2016, cel mai mare eveniment B2B din Romania.

Motto-ul conferintei de anul acesta a fost unul foarte cool: “I shouldn’t be alive“. Si a fost despre antreprenori si oameni de afaceri care, in ciuda tuturor dificultatilor pe care le-au intampinat, au reusit in afaceri.

Tocmai de aceea ne-am propus sa discutam direct cu cei 267 de manageri si sa invatam de la ei. Acesti manageri conduc companii care, o buna parte, s-au infiintat inaintea crizei economice si au reusit sa se mentina. Companii care au supravietuit, sunt active si care au in medie o cifra de afaceri de 881.000 euro/companie.

Curiosi ce am aflat? Va spun si voua in articolul asta… 🙂

Iata si rezultatele:

Principalele medii prin care companiile s-au promovat au fost:

  • internetul (62%)
  • pliantele/brosurile (34%)
  • targurile/conferintele (34%)
  • si, poate surprinzator, smartphone-ul (22%).

Si pentru ca online-ul implica mai multe modalitati de promovare, cele mai folosite modalitati online de promovare au fost:

  • site-ul firmei (67%)
  • reclamele pe Facebook (54%) sau paginile in social media (46%)
  • email marketing (37%)
  • site-uri de anunturi (30%)
  • reclame pe Google (24%)
  • optimizare pentru motoarele de cautare (22%)

Ca regula, am observat ca, cu cat compania creste (vorbim de companiile care ajung la peste 250 de angajati), cu atat apeleaza la mai multe canale de promovare si incepe sa investeasca mai mult si in media traditionala (TV, radio, reviste, outdoor).

Mai precis, utilizarea presei scrise creste de la 20% pentru toate companiile la 45% pentru companiile cu peste 250 angajati, utilizarea radioului de la 11 la 36%, a panourilor stradale de la 15 la 36% si cel mai important, a televizorului, de la 16 la 61% (!).

Si daca e sa iti cresti sansele ca sa abordezi consumatorul modern, abordarea potrivita este comunicarea prin cat mai multe canale. Pentru ca, in prezent, consumatorul se informeaza din mult mai multe locuri inainte sa cumpere ceva. In plus, este si un consumator multi screen (de exemplu, in timp ce se uita la TV, 64% isi utilizeaza smartphone-ul, 54% laptopul/pc-ul, 27% tableta).

In ce priveste investitia facuta, cea mai mare parte a bugetului de promovare a mers catre internet (56% dintre companii). Procentul este si mai mare pentru companiile mici, pana in 5 angajati (62%). Pentru companiile mari insa (peste 250 de angajati), cea mai mare parte din bugetul de promovare s-a dus catre televizor: 44%, online-ul fiind pe locul 2, cu 34%.

Cele mai utilizate canale de promovare ne arata popularitatea lor in randul firmelor din Romania. Dar sunt ele oare si eficiente?

Tot managerii ne-au spus ce a functionat cel mai bine in cazul lor.

Pe primul loc ca eficienta s-a situat… smartphone-ul (considerat foarte eficient de 62% dintre cei care l-au folosit pentru promovare). Poate surprinzator. Dar ce modalitate poate fi mai simplu ca sa ajungi la consumatorul modern decat printr-un telefon pe care acesta il poarta in permanenta cu el si pe care isi verifica imediat mesajele pe care le primeste?

Urmatoarele medii ca eficienta s-au dovedit a fi: internetul (55%) si… media traditionala pentru cei care au apelat la ea: outdoor-ul (44%), radioul (40%), televiziunea (34%).

In ce priveste modalitatile de vanzare directa, companiile au apelat cel mai des la:

  • vanzarea prin personal specializat/consultanti (42%)
  • vanzarea prin agenti de vanzari pe teren (36%)
  • telefonic (31%)
  • in reprezentante (23%)
  • pe site-uri de anunturi (18%)

Cele mai eficiente modalitati de vanzare directa au fost considerate de catre manageri:

  • prin personalul specializat/consultanti (52%)
  • pe site-urile de anunturi (45%)
  • prin agentii de vanzari pe teren (40%)

Key takeways:

  • Comunicati si adaptati comunicarea pentru smartphone. Este cel mai eficient mediu de comunicare
  • Online-ul este un mediu popular de promovare, cu eficienta buna. Folositi-l constant!
  • Cu cat cresc posibilitatile financiare, mixati numarul de canale prin care va promovati (sa nu uitam ca astazi consumatorul este multi screen si se informeaza din mai multe locuri inainte sa cumpere ceva).
  • Media traditionala este si ea eficienta in continuare. Cand bugetele permit, o puteti utiliza.
  • Pentru vanzarea directa, puneti accent pe contactul uman (prin consultanti/ personal specializat/ agenti care sa mearga pe teren). Acesta este cel mai eficient.

Puteti citi si comunicatul de presa pe aceasta tema, aici.

Succes!

traian-zilele-biz-2016

By | 2018-03-25T01:05:55+00:00 November 27th, 2016|Consumatorul modern, Digital si online|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]