Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

In aprilie 2018 am realizat un studiu despre cum isi cheltuiesc romanii banii, cu analize pe fiecare generatie de consumatori. Am aflat lucruri interesante despre fiecare, dar… parca cei mai surprinzatori au fost cei din Generatia Z, nascuti intre 1990-2000.

Mai jos iti prezint cateva dintre lucrurile pe care le-am aflat:

1)Generatia Z se informeaza semnificativ mai putin decat alte generatii despre produsele sau serviciile pe care sa le cumpere

Se informeaza constant despre produse:
Generatia Z: 42
Millennials: 56%
Generatia X: 61%
Baby Boomers: 55%

Cu alte cuvinte, chiar daca multe companii se axeaza pe abordarea acestei generatii in comunicare, Generatia Z vrea sa le faca in ciuda. Astfel, eforturile de comunicare ale companiilor devin si mai dificile, deoarece tinerii sunt mai putin dispusi sa le acorde atentie.

2) Pentru a cumpara un produs sau un serviciu, pentru Generatia Z conteaza mai mult satisfactia personala pe care produsul le-o aduce:

Satisfactia personala conteaza pentru a cumpara un produs/serviciu:
Generatia Z 89%
Millennials 77%
Generatia X 82%
Baby Boomers 83%

Marketing tip: ca sa avem succes in fata Generatiei Z, conteaza sa le oferim experiente memorabile, sa nu le dezamagim asteptarile si sa comunicam catre ei personalizat. Poate si sa le gadilam putin orgoliul?!?

3) Generatia Z prefera sa interactioneaze cu marcile si cauta informatii online, dar achizitioneaza produsele mai degraba dintr-un magazin fizic:

Cauta informatii online dar achizitioneaza produse din magazine fizice:
Generatia Z: 82%
Millennials: 57%
Generatia X: 67%
Baby Boomers: 60%

Consider ca acest comportament se explica prin cateva aspecte:

  • fie primesc bani cash de la adulti, pe care ii cheltuiesc apoi in mediul fizic,
  • fie au nevoie sa cunoasca si sa exploreze mai bine produsele cu care se intalnesc pentru prima data (pentru ca na, sunt tineri si mai au multe lucruri de descoperit),
  • fie nu au incredere suficienta in produsele care li se vand si pe care le vad pe net si simt nevoia sa isi valideze asteptarile

Marketing tip: este de ajutor o interactiune cross canale cu Generatia Z, cu povesti spuse in online si modalitati de a-i convinge sa cumpere in offline.

4) Generatia Z, la fel ca Millennials, considera ca sunt mai importante cheltuielile pe care le au cu timpul lor liber si dezvoltarea lor personala.

Sunt importante pentru mine cheltuielile cu timpul liber/dezvoltarea personala:
Generatia Z: 46%
Millennials: 46%
Generatia X: 41%
Baby Boomers: 35%

Marketing tip: asocierea bradurilor cu activari ale tinerilor in zonele de timp liber si dezvoltare personala vor avea mai mult succes pentru a le atrage atentia.

5) Generatia Z considera in cea mai mare masura ca au puterea de a influenta alte persoane sa cumpere anumite produse sau servicii.

Au afirmat ca influenteaza alte persoane:
Generatia Z: 52%
Millennials: 36%
Generatia X: 30%
Baby Boomers: 28%

Vreau sa corelez informatia asta si cu faptul ca, intr-un alt studiu iSense, 7 din 10 adulti au recunoscut ca sunt influentati de copiii lor la cumparaturi :). Cum altfel, atata timp cat intr-o familie moderna, tinerii au mai mereu acces la informatie si ceva mai mult timp pentru a se informa?

Marketing tip: in ce priveste marketing-ul prin influentatori, tinerii sunt o piesa de puzzle cheie de luat in calcul.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna aprilie 2018 și sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%. Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificați în 4 generații distincte: Baby Boomers (55-65 ani), Generația X (39-54 ani), Millennials (24-38 ani) si Generația Z (18-23 ani).

By | 2018-05-05T18:46:20+00:00 May 5th, 2018|Consumatorul modern|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]