Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute

profil utilizator roman de internet

Daca vrem sa comunicam pe internet sau sa lansam o afacere pe internet trebuie sa stim ce fel de persoane intalnim pe acest mediu de comunicare. Asadar…

Utilizatorul de internet este mai tanar, pentru ca tinerii sunt mai deschisi spre nou si, de ce nu, internetul este cool pentru ei  (aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei între 35 şi 44 ani).

Cine crede ca pe internet gaseste doar tineri sau adolescenti greseste. Cei care am crescut cu internetul de pe vremea „Pentium 1” am imbatranit (sau hai sa zicem ne-am maturizat) si deja intram intram in categoria 30+. Apoi, studiile recente ne spun ca seniorii adopta internetul intr-un ritm din ce in ca mai rapid (crestere de 8% a ratei de adoptie a internetului in 2 ani pentru categorie 45-55 ani). Lucrul acesta ma bucura, cred ca tine de faptul ca internetul deja este peste tot si nu mai poate fi evitat, si-a dovedit utilitatea informationala si pentru aceasta categorie de varsta, gadgeturile fac din ce in ce mai usor accesul la internet inclusiv pentru seniori (de exemplu intuitivitatea tabletelor ce sunt mai usor de folosit decat un calculator obisnuit).

Utilizatorul de internet locuieste in special in mediul urban (approximativ 63-66%), pentru ca mediul urban a reprezentat prima piata de abordat pentru furnizorii de acces la internet iar orasenii sunt mai deshisi spre nou. Mediul rural recupereaza rapid in ce priveste accesul la internet, acesta fiind in2013 in jur de 33%. In Bucuresti sunt cei mai multi utilizatori de internet: aproximativ 68% dintre cei peste 15 ani.

Cred ca pentru mediul rural accesul la internet va oferi anumite beneficii ce pot ajuta in mod special la dezvoltarea acestor zone. Ma gandesc la cumparaturile online realizate de persoane rezidente in mediul rural, care nu au acces la mall-urile si magazinele din orase. Nu mai vorbim de usurinta accesului la informatii si posibilitatea de a comunica oricand cu alte persoane, poate chiar de a-si gasi locuri de munca prin intermediul internetului.

Numarul de femei si de barbati este apropiat. Sorry… no sex wars here 🙂

Un factor diferentiator pentru utilizatorul de internet tine de educatia acestuia, care este net superioara mediei nationale. Pe internet sunt mult mai multe persoane cu educatie superioara (aproximativ 83% dintre persoanele cu educatie superioara utilizeaza internetul si 52% dintre persoanele cu educatie medie). Acest lucru este firesc, luand in calcul faptul ca pentru a utiliza un calculator iti trebuie un anumit grad de instruire. Se mai explica si prin faptul ca internetul este un mediu de comunicare unde intalnim un utilizator activ, mai dornic sa caute informatii, sa socializeze si sa isi exprime parerea. So play it smart guys! Implicati utilizatorii si respectati nivelul lor ridicat de educatie.

In mare, cele mai intalnite activitati ale consumatorilor online alaturi de care o companie se poate asocia tin de: informare, email, messenger, retele sociale – Facebook. Cand luam in calcul cautarea de informatii, utilizatorii de internet cauta informatii despre: stiri, retete culinare/gatit, medicina/sanatate, educatie/dezvoltare personala, locuri de munca, tehnologie.

Surse: 1, 2, 3

photo credit: Saad Faruque via photopin cc

By | 2018-03-25T01:05:57+00:00 November 7th, 2013|Consumatorul modern, Digital si online|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la [email protected]