Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

cercetare bloguri romania

Blogurile reprezinta un instrument de promovare alternativ fata de presa traditionala. La noi au devenit din ce in ce mai populare, companiile apeleaza la ele pentru a se promova si o intreaga comunitate de bloggeri s-a format in Romania.

Dar ce parere are consumatorul roman despre bloguri? Cati le citesc? Cata incredere au in bloggeri? Cat de mult un blogger influenteaza parerea unui consumator despre un anumit produs sau serviciu?

In cadrul iSense Solutions ne-am pus aceste intrebari si am realizat un studiu reprezentativ national, pentru a aduce ceva mai multa lumina asupra fenomenului blogging-ului in Romania.

Mai jos puteti citi comunicatul de presa in premiera, inainte de a fi trimis catre presa.

Lectura placuta!

iSense Solutions: Peste jumătate dintre românii cu internet citesc bloguri

București, 30 septembrie 2015: Mai mult de jumătate (58%) dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Dintre aceștia, cei mai fideli cititori sunt tinerii, care afirmă că blogurile îi ajută să fie informați și le influențează părerile despre produse sau fenomene sociale.

Cele mai citite bloguri în rândul românilor sunt cele generaliste (16%), urmate de cele culinare (11%) și de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%). Categoriile de bloguri preferate depind, însă, de sexul sau vârsta cititorilor.

„Studiul nostru confirmă așteptările. Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) și de de cele despre fashion/lifestyle/beauty (17%) într-un procent mai mare decât bărbații (5%, respectiv 2%), în timp ce blogurile jurnaliștilor și cele IT sunt accesate mai degrabă de către bărbați (13%, respectiv 8%, față de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescenții cu vârste cuprinse între 16 și 24 ani preferă blogurile despre modă, stiluri de viață sau înfrumusețare (29%), în timp ce blogurile politice sunt urmărite în special de către persoanele peste 45 de ani (10%) sau de către pensionari (14%)”, explică Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Deși studiul arată că blogurile sunt citite în special de către persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare accesează bloguri, față de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt în totalitate de acord că articolele pe care le urmăresc sunt de calitate. Cu toate acestea, blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 ani. Mai mult decât atât, aceștia recunosc că bloggerii le influențează părerea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).

„De remarcat este faptul că cititorii de bloguri din vestul țării – din județele Arad, Timiș, Caraș-Severin și Timișoara – resping influența bloggerilor asupra fenomenelor sociale într-un procent mai mare decât totalul cititorilor (27% față de 12%). De asemenea, studiul arată că femeile recunosc într-o proporție semnificativ mai mare decât bărbații (46% față de 35%) atunci când un blogger încearcă să promoveze un produs sau un brand”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.014 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

By |2018-03-25T01:05:56+00:00September 30th, 2015|Consumatorul modern, Digital si online|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la traian.nastase@isensesolutions.ro.

Leave A Comment