Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

nevoia de apreciere

Consumatorului modern i se ofera aproape orice. La orice produs gaseste 20 de branduri care il fabrica cu preturi pentru toate buzunarele. La orice pas are acces la toate serviciile la care s-ar putea gandi. Majoritatea consumatorilor isi satisfac aproape toate nevoile. Dar una singura ramane nesatisfacuta si lucrurile din jur conspira sa ramana asa.

Majoritatea reclamelor ii transmit consumatorului modern un mesaj clar: daca nu cumperi produsul asta, nu esti suficient de bun!

Iar peste comunicarea companiilor se asterne si societatea moderna, care promoveaza competitivitatea. Trebuie sa fim mereu mai buni decat ceilalti, nu? Altfel, nu ne bucuram de toata gloria si recunostinta.

La consumatorul modern, cea mai puternica nevoie nesatisfacuta este acum: nevoia de a fi in cele din urma apreciat.

Iar consumatorul se lupta sa obtina apreciere, simte nevoia de a i se arata ca e important, alearga dupa rezultate, se lauda in fata prietenilor, eventual isi creeaza o imagine frumoasa pe Facebook. In termeni psihologici, consumatorul simte nevoia sa se convinga pe el si pe ceilalti ca merita aprecierea.

Cred ca brandurile care se prind de lucrul asta si raspund acestei nevoi se pot diferentia intr-un mod deosebit. Iata si doua exemple:

Netflix, care a lansat un buton prin care, cu o singura apasare, sa pornesti televizorul, sa il dai pe netflix, sa iti pui telefoanele pe “silence” si sa dai lumina mai incet pentru a vedea filmele preferate. What’s the catch? Consumatorul trebuia sa se straduiasca sa isi construiasca singur dispozitivul respectiv. Si asta nu este deloc usor. Insa, daca reusesti, devii parte dintr-un grup select si de bucuri de un statut deosebit.

In Romania, pentru piesa de teatru Vanilla Skype, agentiile Golin si Lowe au schimbat tiparele. Mai precis, au organizat un casting de spectatori pentru cei care voiau sa vada piesa respectiva. You wanna see it? You have to deserve it! :).

By |2018-03-25T01:05:55+00:00January 29th, 2017|Consumatorul modern|0 Comments

About the Author:

Pasionat de analiza consumatorului modern, sunt Managing Partner la iSense Solutions – The Modern Consumer Company, companie ce ofera servicii de data intelligence si consultanta in strategia de piata, marketing si vanzari. Ma poti contacta la traian.nastase@isensesolutions.ro.

Leave A Comment